Online Marketing: Wat werkt en wat niet werkt

Online Marketing: Wat werkt en wat niet werkt

By admin 0 Comment december 9, 2022

Online Marketing Door het digitale tijdperk waarin we leven, kunnen ondernemers er niet langer meer omheen: hun bedrijf moet online goed te vinden zijn. Met online marketing kun je de bekendheid van jouw bedrijfsnaam vergroten. Helaas vinden veel ondernemers marketing lastig, en weten ze niet goed waar ze moeten beginnen. Er zijn zoveel verschillende manieren om je bedrijf online te laten zien: maar hoe weet je nou of ze ook daadwerkelijk resultaat leveren? In dit artikel lees je wat je moet doen om je website, je social media én je advertenties voor jou te laten werken.

 

Je bedrijfswebsite

Voor veel potentiële klanten zal je website het eerste zijn wat ze zien van jouw bedrijf. Veel ondernemers zien hun website dan ook als een digitaal visitekaartje. Het is belangrijk dat de klant alle benodigde informatie binnen enkele klikken kan bekijken, en dat je website er professioneel uitziet. Heb je momenteel een saaie of onoverzichtelijke website? Dan zal de website weinig tot geen nieuwe klanten binnenhalen. De klant van tegenwoordig is namelijk visueel ingesteld. Het is niet voor niets dat steeds meer ondernemers een website laten maken door een webdesigner. Deze weet namelijk precies waar jouw website aan moet voldoen, en kan je helpen bij het realiseren van het perfecte digitale visitekaartje.

 

De sociale media

Naast het bijhouden van je website, kun je ook niet meer zonder sociale media kanalen. Denk hierbij aan populaire platforms zoals Facebook, Instagram en Twitter. Veel bedrijven hebben een social media account aangemaakt, maar doen er vervolgens niets mee. Het is dan ook veel werk om meerdere social media kanalen te onderhouden. Niet voor niets werken steeds meer bedrijven met een online marketing bureau. Wil je toch zelf je sociale media bijhouden? Dan is het belangrijk om meerdere keren per week iets te posten. Denk aan een foto van een afgerond project, of een prijsvraag voor je volgers. Vergeet ook vooral niet om berichten, vragen of klachten van (potentiële) klanten te beantwoorden.

 

Advertenties

Om je online zichtbaarheid te vergroten, kun je adverteren op websites. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Google of Facebook. Online adverteren kan op veel verschillende manieren. Zo kun je ruimte kopen op websites om een afbeelding van jouw website te laten zien, of je kunt adverteren op Google waardoor je hoger in de zoekresultaten komt te staan. Om het beste resultaat te behalen, is het belangrijk dat je weet welke soort advertenties het beste aansluiten op jouw doelgroep. Twijfel je? Dan is het slim om een online marketing bedrijf in de hand te nemen. Zij weten precies waar jouw potentiële klanten uithangen, zodat je geen onnodige kosten maakt aan advertenties die niets opleveren. Door samen te werken met zo’n online marketing bedrijf kun je het beste uit je online marketingcampagnes halen.